Wat heb ik nodig om een auto te huren?

Voor het huren van een auto vragen wij een dubbele legitimatie in de vorm van een geldig rijbewijs
en een paspoort of ID-kaart. Tevens vragen wij om een adreslegitimatie van maximaal 1 maand oud
met je huidige adres hierop vermeld.

Vanaf welke leeftijd mag je een auto huren?

Vanaf 18 jaar mag je een auto huren bij Basis. Je dient minimaal één jaar in bezit te zijn van je rijbewijs.

Wat is wel en niet inbegrepen bij het huren van een auto?

Het huurtarief is inclusief BTW, verzekering met standaard eigen risico en het rijden van het vrije
aantal kilometers welke zijn aangegeven op de website. Het huurtarief is exclusief brandstofkosten
en verlaging van het eigen risicobedrag.

Zijn de huurauto’s altijd en direct beschikbaar?

Bij een online reservering is deze pas definitief na ontvangst van de bevestiging van Basis. Wij streven
ernaar om je tijdens onze openingstijden binnen 1 uur een bevestiging te sturen. Des te eerder je
reserveert, des te groter de kans dat de gewenste auto beschikbaar is. Wij garanderen enkel een
huurklasse en geen merk en type (alhoewel we dit wel proberen te verzorgen).

Mag ik met een huurauto naar het buitenland?

Je mag met onze huurauto naar alle landen in de EU en naar Zwitserland en Noorwegen. Dit moet
vooraf wel gemeld worden, evenals de te bezoeken landen, zodat wij hier te allen tijde van op de
hoogte zijn.

Mag ik met mijn rijbewijs B een bestelbus of bakwagen huren?

Ja, in iedere auto die wij verhuren mag je rijden met een rijbewijs B, dus ook alle vrachtvoertuigen
(tot maximaal 3500 kg voor rijbewijs B).

Moet ik de huurauto met een volle tank inleveren?

Je krijgt de huurauto altijd met een volle tank mee, en wij verzoeken je het voertuig dan ook weer vol
getankt in te leveren. Daarnaast vragen wij je de tankbon te laten zien of achter te laten in de auto.
Mocht dit voltanken niet mogelijk zijn, dan tanken wij het voertuig voor je vol. Voor deze tankservice
berekenen wij €7,50 extra bovenop de gemaakte tankkosten.

Mag er in de auto’s gerookt worden?

In onze huurauto’s mag niet gerookt worden, ook niet met het raam open. De boete voor roken in de
huurauto bedraagt € 100.

Kan ik de huurperiode mogelijk nog verlengen?

Om de huurperiode te verlengen, dien je contact op te nemen met de verhuurvestiging. Bij
verlenging vragen wij je altijd om langs te komen voor een nieuw verhuurcontract en extra betaling.

Kan ik de huurauto buiten de openingstijden terugbrengen?

Bij onze vestigingen in Utrecht, Veenendaal en Boxmeer kan de sleutel gedeponeerd worden in de sleutelkluis naast de ingang. Omdat wij de auto niet direct kunnen controleren, blijf je verantwoordelijk voor schade en/of diefstal tot 2 uur na openingstijd.

Wat is een weekendtarief?

Het weekendtarief is geldig van vrijdagavond 17:00 uur tot en met maandagochtend 08:00 uur. Het
weekendtarief is niet te combineren met extra dagen.

Hoe lang is een dag?

Een dag is 24 uur en kan voor personenauto’s op ieder moment binnen de openingstijden starten.

Wanneer betaal ik eigen risico?

Je betaalt eigen risico bij een niet verhaalbare schade: een schade waarbij de tegenpartij niet
aansprakelijk is of niet bekend is.

Hoe hoog bedraagt het standaard eigen risico?

Het standaard eigen risico bedraagt per schadegeval voor personenauto’s € 750 en voor auto’s met
een grijs kenteken (bestelsegment) € 1.000.

Wat houdt het eigen risico verlagen in?

Het standaard eigen risico kan, tegen betaling, verlaagd worden. Het eigen risico voor
personenauto’s kan verlaagd worden naar € 250 per schadegeval tegen een betaling van € 9,95 per dag.
Het eigen risico voor auto’s met een grijs kenteken (bestelsegment) kan verlaagd worden naar € 350
per schadegeval tegen een betaling van € 9,95 per dag.

Vragen jullie een borgsom voor het huren van een auto?

Ja, wij vragen een borgsom voor het huren van een auto. De borg bedraagt de verwachte huursom
plus het eigen risico. De borg kan worden voldaan per creditcard (dient op eigen naam te
staan) of per pin. Contant geld nemen wij niet aan.

Hoe snel wordt het restant van mijn borgsom teruggestort?

Wij storten het restantbedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening.

Wat moet ik doen bij schade onderweg?

Meld de schade zo spoedig mogelijk bij de verzekeraar (zie groene kaart) of neem, tijdens
kantooruren, contact op met de desbetreffende verhuurvestiging. Een Basis-medewerker helpt je
dan verder met de te ondernemen stappen.

Wat moet ik doen bij pech onderweg?

Neem bij pech onderweg contact op met het desbetreffende noodnummer van het merk dat je rijdt
en, tijdens kantooruren, met de desbetreffende verhuurvestiging. Een Basis-medewerker helpt je
dan verder met de te ondernemen stappen.

Wat gebeurt er als ik een bekeuring heb gereden?

Bij een bekeuring ontvang je van ons de factuur hiervan, inclusief €9,50 administratiekosten.

Zijn de inzittenden in de huurauto ook verzekerd?

Ja, bij Basis Autoverhuur is het mogelijk om een Ongevallenverzekering voor Inzittenden af te sluiten. De verzekerde bedragen per persoon zijn € 15.000,- (ingeval van overlijden) en € 30.000,- (ingeval van blijvende invaliditeit).

Is de auto ook in het buitenland verzekerd?

Ja, de auto is ook in het buitenland verzekerd.

Contact ons

We zijn er nu even niet. Stuur ons een bericht dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar je blijft anoniem. Als je verder surft, accepteer je onze cookies.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close